top of page
White Bedroom Concept

Sprzedaż nieruchomości to nie przypadek, lecz efekt starannie
zaplanowanych i metodycznie przeprowadzonych działań.
Poznaj czynności, dzięki którym sprzedam twoją nieruchomość i zapoznaj się z moją filozofią pracy.

1. ANALIZA POTRZEB 

Na start spotkamy się i dłużej porozmawiamy. Moja uwaga będzie skupiona na twoich potrzebach i motywacjach. Im więcej dowiem się o tobie, o powodach sprzedaży, planach na przyszłość, o perspektywie czasowej, w której działasz - tym lepiej będę mogła zaprojektować działania sprzedażowe, które zakończą się sukcesem.

2. ANALIZA NIERUCHOMOŚCI 

 

Następnie porozmawiamy o samej nieruchomości. Poza parametrami czysto technicznymi i stanem prawnym, będę cię również pytać o twoje doświadczenia związane z danym mieszkaniem czy domem – o to, co w nim lubiłeś, a co ci przeszkadzało. Ta wiedza pozwoli mi lepiej ‘poczuć’ nieruchomość i lepiej ją zaprezentować potencjalnym nabywcom – nie od dziś wiadomo, że emocje są niezwykle istotne w procesie decyzyjnym przy kupnie nieruchomości.

Dużo czasu spędzimy na dyskusji o cenie sprzedaży – to etap, który zawsze budzi emocje, jest to w pełni zrozumiałe. Możesz mieć pewność, że nie będę ci obiecywać niemożliwego i opowiadać nierealnych historii. Bardzo mocno stąpam po ziemi i realnie patrzę na rzeczywistość. Poddamy twoją nieruchomość konstruktywnej krytyce - ocenimy jej atuty i słabsze strony. Następnie, bazując na mojej wiedzy na temat rynku i potrzeb klientów, ocenimy co realnie można osiągnąć w kwestii ceny. Istnieje kilka strategii zarządzania ceną – czasem, żeby zamknąć transakcję ceną wyższą, należy rozpocząć od ceny niższej. Wszystko zależy od nieruchomości oraz pozostałych uwarunkowań – o wszystkich szczegółach porozmawiamy.

3. STRATEGIA MARKETINGOWA 

Nieruchomość to produkt a szukanie kupca to typowy proces sprzedaży. Celem jest sprzedaż twojej nieruchomość za najwyższą możliwą cenę i na jak najlepszych warunkach, musimy więc sprawić, żeby stała się atrakcyjnym produktem.

 

Decydując się na sprzedaż niezwykle ważne jest, żebyś potrafił odłożyć na bok emocje, które, w naturalny sposób, są nieodłączną częścią twojej historii w danym mieszkaniu/domu. Jest to niezwykle trudne, czasem wręcz niewykonalne dla właścicieli.

 

Moją rolą jest tak przygotować nieruchomość, tak ją prezentować i tak o niej mówić, żeby kupujący zobaczyli w niej swoją przyszłość a nie twoją teraźniejszość. Jako osoba z zewnątrz, mogę mówić o twojej nieruchomości bez emocji (co nie znaczy, że beznamiętnie!) i dopasować przekaz do wcześniej rozpoznanych potrzeb i motywacji kupującego.

 

Na tym etapie, poza rozmową na temat przygotowania samej nieruchomości, zdefiniujemy grupę docelową a ja opowiem ci w jaki sposób zamierzam do niej dotrzeć i jak będę się z nimi komunikować. Opowiem ci o różnych kanałach dotarcia do grupy docelowej takich jak współpraca z innymi doradcami, MLS (Multiple Listing System), dyskretna sprzedaż, organizacja dni otwartych, czy też klasyczna obecność na portalach internetowych. Porozmawiamy, które z nich warto wykorzystać i dlaczego, a które w twojej sytuacji nie mają specjalnych perspektyw na powodzenie.

4. CZAS SPRZEDAŻY 

Prawie zawsze klienci pytają, ile potrwa sprzedaż, a ja prawie zawsze mówię, że to zależy. Czas sprzedaży to wypadkowa wielu czynników i o ile nie mam magicznej kuli, żeby z pełną odpowiedzialnością podać konkretną datę, to mogę powiedzieć, iż przeważająca większość moich projektów zamyka się w czasie około 3 miesięcy. Bywa jeszcze krócej, bywa też i dłużej.

 

Nie obiecam konkretnego terminu; to co mogę obiecać to konkretne, mierzalne i sprawdzone działania, które wykonam, żeby sprzedaż przebiegła jak najsprawniej.

 

Jedno jest pewne – im szybciej rozpoczniemy sprzedaż, tym szybciej pieniądze znajdą się na twoim koncie i będziesz mógł zrealizować cel, który ci przyświeca.

 

A może wcale nie zależy ci na szybkiej sprzedaży? Może chcesz tylko przetestować rynek – to też jest do zrobienia.

5. UMOWA I WSPÓŁPRACA 

Stosując się do przepisów prawa, biznesowej uczciwości i rzetelności pracuję jedynie w oparciu o pisemne umowy. Z mojej umowy jasno wynika do czego się zobowiązuję, ile wynosi moje wynagrodzenie i czego oczekuję od klienta. Wychodzę z założenia, że klient to mój partner a sprzedaż nieruchomości to nasz wspólny projekt, na sukcesie którego zależy nam w równym stopniu.

 

Pracuję jedynie w oparciu o umowy wyłączne. Dzięki temu mogę wykorzystać wszystkie dostępne mi narzędzia, żeby optymalnie poprowadzić sprzedaż i osiągnąć najlepszy możliwy wynik. Dzięki umowie wyłącznej masz komfort kontaktu z jednym doradcą, który świetnie zna twoją nieruchomość, na bieżąco informuje cię o postępach, przekazuje ci informacje zwrotne od potencjalnych kupujących i trzyma pieczę nad całym procesem.

 

Lubię myśleć o sobie, jak o project managerze stosującym sprawdzoną metodologię działań. O ile każda nieruchomość jest inna i wymaga indywidualnego podejścia, istnieją wspólne cechy każdego dobrze poprowadzonego projektu sprzedażowego.

Moi klienci zawsze dostają umowę do wcześniejszej analizy, a ja upewniam się, że rozumieją jej zapisy. Stawiam na transparentność, uczciwość i wzajemny szacunek.

 

Wyłączność to odpowiedzialność, stosują ją dojrzali doradcy pewni swoich kompetencji i pewni swojego sukcesu.

6. NEGOCJACJE 

Negocjacje - wisienka na torcie, czy gwóźdź do trumny? Kto negocjuje, doradca w imieniu klienta czy strony między sobą?

Moją rolą jako doradcy jest stworzenie optymalnych warunków do zaistnienia transakcji. Ostateczna cena zawsze jest decyzją sprzedającego. Ergo, nie prowadzę negocjacji, prowadzę mediacje, na końcu których jest zadowolony sprzedający i szczęśliwy kupujący.

Należy pamiętać, że negocjacje/mediacje to nie tylko cena. Istnieje cały szereg równie ważnych, okołotransakcyjnych kwestii do ustalenia – forma umowy przedwstępnej, zadatek i jego wysokość (a może zaliczka?), forma płatności, depozyt notarialny, wpis roszczenia z umowy przedwstępnej do księgi wieczystej, termin opuszczenia nieruchomości, termin wydania nieruchomości…. Każda decyzja w tych obszarach może mieć dalsze implikacje – jestem od tego, żeby przewidzieć ich skutki i ci je unaocznić, żebyś mógł podjąć optymalne decyzje. Na każdym z tych etapów jestem z tobą i służę radą wynikającą z doświadczenia i dziesiątek przeprowadzonych transakcji.

7. ZAKOŃCZENIE SPRZEDAŻY 

Przeniesienie własności - umowa sprzedaży nieruchomości w Polsce zawsze ma formę aktu notarialnego. Dzięki przeprowadzeniu wielu transakcji sprzedaży wiem, na co zwrócić uwagę w treści umowy, wiem jakie zapisy mogą rodzić potencjalne problemy i czego unikać.

 

Jestem z tobą aż do momentu wydania nieruchomości w ręce nabywcy – przygotowuję wszystkie niezbędne protokoły i instrukcje niezbędne do bezproblemowego przekazania nieruchomości stronie kupującej, tak, że o nic nie musisz się martwić.


A na sam koniec zapraszam cię na dobry obiad, żeby świętować wspólny sukces!

bottom of page